افرا, بن سای

نگهداری بونسای افرا سبز

 افرا سبز ژاپنی دارای برگهای سبز است که در طول پاییز تغییر رنگ می دهند. اگر در آب و هوای نرمال و آفتابی نگهداری شود ، برگها ممکن است کمی بسوزند. درختان بونسای افرا ژاپنی یا Acer Palmatum به دلیل داشتن برگهای منحصر به فرد از نظر بونسای بسیار گرانبها هستند.

آبیاری افرا سبز

بسیار آب دوست است و اگر خاکش خیس نباشد سریع خشک می شود. باید این گیاه را در تابستان هر روز یک االی دو بار بسته به خشکی هوا و در زمستان یک روز درمیان آبیاری کرد.

نور مناسب برای افرا

نور برای افرا نباید تیز باشد و سایه روشن برای نمونه های تزئینی افرا بسیار مناسب است.

زیرا نور زیاد سب سوختن برگ های نازک آن می شود.

کود دهی بونسای


برای کود دهی بونسای از کود های مخصوص گیاه بونسای استفاده کنید این کود را می توانید از گل فروشی ها خرید کنید و کود دهی را از فصل بهار شروع و تا اوایل پاییز ادامه دهید هر ماه حداقل یکبار به گیاه کود بدهید و در دادن کود به گیاه افرا احتیاط کنید اگر کود زیاد به بونسای بدهید باعث از بین رفتن ریشه و سوختن ان می شود.

هرس بونسای

بهترین زمان برای هرس بونسای اخرای زمستان هست اگر در تابستان اقدام به هرس بکنید باعث رشد شاخه های نابجا و از زیبایی درخت بونسای می کاهد.

آفات و بیماری های گیاه بونسای

مهمترین و خطرناکترین افاتی که ادامه حیات بونسای را تهدید می کند شته و مگس سفید هست که برای از بین بردن آن می توان از افت کش ها  استفاده کرد به هنگام سم پاشی بونسای احتیاط لازم را انجام دهید و در هوای ازاد سم پاشی کنید چرا که سم ها برای انسان خطرناک هستند .

3 نظر در “نگهداری بونسای افرا سبز

  1. نیما گفت:

    مرسی از ، اطلاعات کامل و خوبی بود
    برای بن سای انجیر هم اگه میشه مدت زمان ابیاری رو بزارین

  2. ali گفت:

    عالی
    خیلی بود

  3. پرهام گفت:

    مرسی از ، اطلاعات کامل و خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *